söndag 10 augusti 2008

...

Perfektionen ur din spegelbild lyser på månen
Så att stjärnorna inte behöver känna sig så ensamma
Dom har inte lyste så här starkt sen dina tårar blev regn
Änglarna blev så ledsen när du grät så stjärnorna slutade brinna.

Änglarna försökte läka ärren demonerna skapat i din själ
men dom har hällt frätande syre på varje frisk själs del
och inte himlens alla änglar kan läka dom djupa ärren
Utan det kan bara du själv genom att över vinna demonerna.

(Jag vet att demonernas skuggor speglas reflekternade i ditt hjärta
och att dom är på väg att tränga sig upp i dina djupaste tankar
Ingen ska behöva känna en sådan oändligt fruktande smärta
Och demonerna kommer göra så att ditt hjärta aldrig mera bankar.)

(Du
märkte
inte
att
himlen
föll
när
du
grät)

Demonernas största makt är att styra dina tankar
och ordet dom säger för att du ska ge upp lyder;
((Det är farligt att leva, man kan dö))
________________

Glasbitar speglas reflekterande i mitt innre
Och mörkrets skuggor sveper runt i mitt sinne
Krafterna från demornerna tar över mina tankar
dom skapar blödande glassplitter som bankar.

Kalla vindar sveper runt månens starka ljus
vattnen spelar sig klart mot ett glashus
Mina tårar faller ner mot den nakna marken
tomma minnen spelar upp bilder på parken.

(Det var så underbart att vara i den världen¨
Ondskan var så nära men ändå så lång borta )

(Enängel
kommer
hjälpa
mig
till
andra
sidan)

(Jorden existerar inte för levande ting bara i dina drömmar)

__________________


Jag vandrar omkring bland mörka vilsna runier
Stilla spegelbilder flyter samman dessa tider.
(Skuggorna från det förflutna skymmer mörkret)

Livlösa andetag fylls med syre lös luft av nostalgi
medans på annat håll har en liten flicka neuralgi.
(Demonerna her övertag på mörkrets krafter)

Vilsna spruckna själar försvinner in mot andra plaster
Dom kan inte göra motstånd dom var mörkrets insatser.
(Själarna skriker efter det förgångna)

Maskrosbarnen lutar närmare på mörkrets förgångna sida
Det är så dom tror att allt ska gå till och sluta lida.
(Maskrosbarnen flyter samman dessa tider.)

_______________

2 kommentarer:

Anonym sa...

älskling
älskade älskling..

<3

Anonym sa...

Du skriver bra, och ibland hjärtskärande. Hoppas du får en bra kväll:)