måndag 18 augusti 2008

...

Tankarna dom snurrar i huvudet men ingen ser,
ingen ser att hon faller ner på knä och ber "jag orkar inte mer". Hon orkar inte leva i denna skiten hon lever i,
Hon vill så gärna ta sitt liv.
hon är bara 15 år varför ska hon ha dom tankarna i huvudet?
Det är ingen som henne förstår,
Hon har djupa sår i hjärtat som blöder.
Hon har bara en tanke som bedövar,
det är att möta döden.
Hon har svårt att se vad som är värt att leva för
eftersom hon aldrig får le.
Men hon tror hon hittat vägenhem
Hon fattar sitt mod och skär i handleden,
Alla sagor slutar inte lyckligt iallfall inte den.
Hon är din vän Hon är din klass kamrat Hon är din syster
och hon skär sig varje dag men låter ingen bry sig.
Hon gråter varje kväll, hon hatar sej själv,
men ler iallafall hon vågar inte ta emot någon hjälp.
Hon höjer handen med ett rakblad mot halsen men bryter ihop
och faller handlös ner på marken.
"Jag måste göra det, det krävs bara en rörelse,vafan har jag å leva för jag måste bara göra det".
Hon vet att mamma har smärtstillande tabletter
så hon smyger sig försiktigt mot skåpet på toaletten.
Och mycket riktigt så står burken där den alltid stått,
hon sväljer ett par stycken och är redo att försöka om.
Hon börjar gråta och tårarna forssar ner.
Hon inser vad hon måste göra för att slippa lida mer.
Påväg till rummet börjar hon samla sitt mod igen,
det var det sista steg hon tog för flickan gjorde det sen.

av; Miichi feat. X-Type - självmord
Ändrade lite saker för den skulle passa in på mig.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Självmord passar inte in på någon. Jag gillar lyckliga slut :)

iskall sa...

Usch vilken hemsk.. blää! skriv inte sånna. eller jag kan ju inte bestämma över dig men <3 / sanna

Anonym sa...

Jag vet så väl hur det känns att känna sig ensam och som att ingen förstår, men självmord är ingen bra lösning. Har du ingen att prata med, en kurator eller liknande? Eller skolsköterskan? Det brukar hjälpa en hel del att få prata av sig med nån som lyssnar. Hur var första dan i skolan? Kramar