onsdag 13 augusti 2008

...

Folk frågar varför man vill dö.
För att få slut på sitt lidande.
för att allt ska sluta göra så ont.
Igentligen vill man inte dö bara få hjälp.
För vem sklle dö från ett liv dom gillar?
alla vill väll kunna älska sitt liv och skratta
inte bara dra upp kinderna och låtsas le
för det är verkligen inte äkta lycka.
Varför har vi så svårt att vara lyckliga?
vad är det för något som står i vägen?
Varför drabbas vi av hinder hela tiden.
Det jag är rädd för att veta som jag vet
är att "det är farligt att leva, man kan dö."

hur ska jag kunna leva när jag vet att jag kommer dö?
Vad spelar det för roll om jag dör nu eller om 100 år?
Visst, jag hinner inte uppleva student, skaffa familj osv.
Men det kanske aldrig kommer att hända ändå?
Jag kanske blir svårt sjuk, eller blir förlamade hela livet.
Hur ska jag då kunna ta studenten. och om jag är förlamad
eller så kanske ingen vill ha mig? vad som helst kan ju hända.

Så vad spelar det för roll om man dör?
jo, detta kanske inte händer alls och då har man gått miste om mycket.
Men tänk om då detta händer, hur ska man då kunna leva ett normalt liv?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ja den frågan har man fått ett antal gånger! Det verkar vara lika vårt att förstå varje gång. Jag kan skämta om livet och döden, för mig betyder det inget medan människorna i rummet tittar konstigt på en och ber om skärpning - Det här är allvarliga saker vi pratar om! men nej, det är det inte! Inte för mig. Ni tycker livet är underbart, ni bär inte på en ständig längtan till döden, så våga ens uttrycka er så.

Ja .. Det är inte lätt att få förståelse.

Anonym sa...

Jo hade en okej dag...

Anonym sa...

Att bli sviken är svårt, men att dö är inget bra sätt att hämnas. Hoppas du i stället bara kan leva vidare - du har redan därmed bevisat att du är bättre.

En vän som sviker är ingen vän men du hittar säkert någon om du bara inte lyssnar på allt dåligt som du säger dig själv utan litar på att du är den du är.

Anonym sa...

hej.. ja vi håller på å göra om designen liiite men allt ska vara som vanligt :) kram!

Anonym sa...

Ojdå haha - då är ju dom flesta friska (obotlig optimist you know)

Anonym sa...

Svar: Taack :) Dom är riktigt underbara faktiskt.